Colegio Gran Bretaña (Bogotá)

Acreditaciones y certificaciones

Enviar mail a Admisiones
Quiero ser contactado
Descripción
Colegio Gran Bretaña is a highly prestigious, private, co-educational, international day school (Nursery-Year 13) serving a predominately expatriate population representing more than 50 nationalities. CGB follows the Northern Hemisphere Calendar from August to June (Calendar B).

Cra 51 #215 - 20

Barrio/Vereda

Monteperla

Bogotá D.C.

B: Agosto a Junio

From $4,000.000 to $4,700,000

Valor cafetería

Included

Bilingüe Español Inglés

From 8:10Am to 3:35Pm

Continuo

from 8:30 to 4:00

N/A

Cupos disponibles

Enviar mail a Admisiones
Ir al sitio web
Quiero ser contactado

9.000 m2 + 5.000m2

10.400 m2

We have three libraries that include material for all ages!

CGB is an Apple school!

We have three labs, one for each science!

CGB has three dining rooms, and a large variety of food options!

Theatre for school plays

Three support services Educational Achievement Department (EAD) , Emotional Guidance Department (CEG) and the Additional Language Department (ALD)

PEI Proyecto Educativo Institucional
Welcome to CGB, a community of dynamic and global learners where the heart of our educational experience is focussed on the development of the whole child.
We deliver a broad and balanced curriculum that offers well-known and respected international academic programmes, as well as opportunities for personal growth and enrichment.

As part of the curriculum students can choose: Violin, precautions, guitar, stomp, piano, theatre and dances.

the CGB football, basketball, volleyball and rugby teams train throughout the year to prepare students for UNCOLI competitions, as well as for inter-house events.

Leadership permeates life at CGB. The Primary and Secondary Student Council, Prefect system, Model United Nations, House events, and numerous committees open spaces for students to work together.

CGB is a port of the roundsquare org. Students are encouraged to attend conferences and exchanges all around the world.

Artículos destacados
Credenciales: Asociaciones, certificaciones y otros